Kundservice

  • Leverans & Avhämtning

    Hur levereras mitt paket?

    Vi skickar ditt paket med DPD för leverans. Vi skickar en bekräftelse via e-post när din beställning skickas. Om du inte är hemma kommer DPD att försöka leverera ditt paket igen nästa dag.

    Om ditt paket inte kan levereras andra gången kommer du att få en avisering från DPD, där det står var du kan hämta ditt paket (närmaste postkontor eller dina grannar). På så sätt behöver du inte vara hemma speciellt för ditt paket och du kan ändå ta emot det snabbt!

    Vilka leveransmetoder erbjuder ni?

    För att kunna erbjuda dig bästa möjliga service erbjuder vi olika leveransalternativ. Det finns alltid ett som passar dig!

    Du kan ange ditt önskemål:

    • Din beställning levereras till din adress.
    • Du låter din beställning levereras till en annan adress.
    • Du hämtar din beställning i Zuidwolde. Du måste dock boka tid först!

 

  • Privat & Säkerhet

    När du beställer från oss vill du inte ha några nyfikna ögon. Inga oönskade gäster som tittar på vad du beställer. Eller ännu värre: som tar dina personuppgifter och försvinner med dem. Du har helt rätt. Det skulle inte vi heller vilja. Därför gör vi allt för att hålla dina privata uppgifter verkligen privata.

    Vebos håller gärna ett öga på din plånbok. För ingen får vara en tjuv från din plånbok. Därför använder vi oss av säker internetanvändning så snart du börjar betala din beställning. Då får andra inte möjlighet att smygtitta. Via - ursäkta det tekniska pratet - SSL krypteras dina transaktionsuppgifter och skickas över internet. För att betala med SSL behöver du ingen speciell programvara. Du känner igen en säker SSL-anslutning på "det gröna låset" (se nedan) i din webbläsare.

  • Retur

    Jag vill returnera min produkt, hur gör jag det?

    Vi gör allt för att informera om artiklarna på vår webbplats. Om en artikel ändå inte uppfyller dina förväntningar kan den bytas ut. Det gäller dock vissa villkor för utbyte.

    Villkor för retur:

    Du måste anmäla varje önskad retur inom 14 dagar med ditt beställningsnummer via info@vebos.nl. Dessa 14 dagar börjar från den dag du mottar din beställning. När vi har mottagit din retur kan du skicka varan till vår returadress, som du hittar i bekräftelsemeddelandet. Den vara som ska returneras måste returneras inom 14 dagar efter anmälan inklusive fakturan eller en kopia av den till oss. Den vara som ska returneras måste returneras i så ursprungligt skick som möjligt och vissa villkor gäller för detta. Värdeförsämringen på grund av skador som orsakats av kunden dras av från återbetalningen, om du själv har försökt att åtgärda en defekt, om du inte har följt bruksanvisningen och / eller instruktionerna.

    Frakt för retur:

    Endast de direkta kostnaderna för retur till Vebos betalas av dig, om inte naturen av ditt klagomål gör något annat överenskommet. Du måste alltid frankera din retur tillräckligt! Otillräckligt frankerade returer tas inte emot av oss och krediteras därför inte.

    Beställning av ersättningsartikel vid retur:

    Om du vill byta ut en artikel, ber vi dig först att anmäla den artikel som ska returneras via e-post och här redan ange att du önskar en utbyte. Därefter kan du efter att ha mottagit vårt e-postmeddelande beställa den önskade artikeln via den normala beställningsprocessen på vår webbplats, skriv "justera på grund av retur" i kommentarerna och ange också beställningsnumret för den artikel som ska bytas ut som du har fått via e-post från oss. Beloppet för den returnerade produkten inklusive eventuell fraktkostnad för att ta emot din beställning återbetalas till dig så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar till det bankkonto du angav. Kom ihåg att portokostnaderna för att skicka tillbaka de returnerade varorna och de nya varorna är ditt ansvar.

    Behandling av din retur:

    Returavgifterna kommer, oavsett vilket betalningssätt du valt, att återbetalas till dig så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar till ditt konto eller om du önskar en utbyte skickas den nya produkten som du har valt. Du kan skicka den tillräckligt frankerade produkten till:

    Vebos
    Hoofdstraat 61
    7921 AC
    Zuidwolde

  • Beställning

    Varför krångla till det när det kan vara enkelt? För att beställa något online behöver det inte vara komplicerat. Att beställa från Vebos är i alla fall enkelt. Inom några steg bestämmer du helt själv vad du vill ha, hur du vill betala och när du vill få paketet levererat eller hämtat.

    Steg 1: Välj produkt

    Lägg produkten i din varukorg genom att klicka på den orangea beställningsknappen.

    Steg 2: Varukorg

    Inte längre veta var du har lagt din varukorg. Alltid irriterande. Detta kan hända dig ofta i mataffären, men inte hos Vebos. Oavsett var du befinner dig på vår butik hittar du din korg alltid högst upp på sidan. När du har öppnat din varukorg ser du vilka produkter din beställning består av.

    Steg 3: Logga in

    Har du redan ett eget Vebos-konto? Logga in här.
    A = Logga in med ditt eget Vebos-konto eller skapa ett här.
    B = Ingen Vebos-konto? Inga problem. Du behöver inte ha en för att slutföra beställningen.

    Steg 4: Adressuppgifter

    Vart ska vi skicka beställningen? Fyll i dina person- och adressuppgifter här.

    Steg 5: Betalningsmetod

    Ja, betalning måste också göras. Välj här den betalningsmetod du föredrar.

    Steg 6: Översikt

    Kontrollera en sista gång om...

    ... dina adressuppgifter är korrekta.
    ... du har beställt rätt produkter.
    ... du har beställt rätt antal.
    ... du har valt rätt betalningsmetod.

    Allt är korrekt? Då är det dags att betala. Åtminstone om du har valt att få paketet levererat eller hämtat på vår hämtplats.

    Alla våra priser visas inklusive moms

  • Betalning & Ekonomi

    Säker betalning med iDeal

    Om du vill betala beloppet för din beställning enkelt, säkert, pålitligt och bekvämt online kan du göra detta med hjälp av iDEAL. Denna betaltjänst är tillgänglig för kunder hos ABN AMRO Bank, ASN Bank, Deutsche Bank, Friesland Bank, ING Bank, Rabobank, Royal Bank of Scotland SNS Bank, Triodos Bank och Van Lanschot Bankiers.

    Vi erbjuder iDEAL-betalning vid slutförandet av din beställning, du kommer sedan till din egen betrodda internetbank där du kan betala.

    PayPal
    För att kunna betala via PayPal krävs inget konto hos PayPal. Om du har ett PayPal-konto är det möjligt att betala direkt med det (banköverföring). Via PayPal kan du också betala med ett vanligt kreditkort. Eftersom PayPal använder mycket avancerad teknik garanteras en 100% säker betalningsmiljö. PayPal lämnar aldrig ut dina finansiella uppgifter till Vebos. (www.paypal.com)

    Hur fungerar PayPal?
    När du på Vebos webbplats har valt att betala via PayPal öppnas automatiskt betalningssidan för PayPal. På denna sida kan betalningen slutföras. Detta kan göras genom att logga in med ett PayPal-konto eller direkt via kreditkort.

    När betalningen har mottagits kommer beställningen att göras klar för leverans och skickas.

  • Garanti & Klagomål

    Även om Vebos har en mycket låg klagosiffra kan det hända att det oväntat finns något fel med den köpta artikeln eller att den levereras skadad.

    Vi vill gärna bli informerade om detta. Vi tar klagomål på allvar.

    Anmäl klagomålet via kontakt: kontakt , ange ditt namn och telefonnummer.
    Inom 1 dag får du ett svar från Vebos. I samråd söker vi en lämplig lösning på klagomålet, till exempel byte mot en ny artikel eller återbetalning av pengarna.

    Denna garanti täcker inte skador orsakade av (a) ingripanden eller reparationer utförda av kunden eller av en person som inte är auktoriserad av Vebos för att utföra sådana ingripanden eller reparationer, (b) användning av olämplig förpackning vid retur av produkten, (c) felaktig installation eller att inte följa Vebos instruktioner eller varningar vid installation, användning eller förvaring av produkten, eller (d) felaktig användning eller olyckor, oavsett om det är under transporten, inklusive när det gäller handlingar från tredje part och force majeure.
    I fall där klagomål inte kan lösas samarbetsvilligt har konsumenten möjlighet att kontakta Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl). Stichting WebwinkelKeur förmedlar gratis. Dessutom kan EU-medborgare använda den europeiska plattformen för tvistlösning för att lämna in ett klagomål och nå en utomrättslig lösning. Denna plattform är tillgänglig på http://ec.europa.eu/odr, men vi rekommenderar att du först kontaktar Stichting WebwinkelKeur.